Jdi na obsah Jdi na menu
  

Cvičení s gumou (záda)

27.04.2008 l Mirka Vošická

Dlouho byla cvičební guma (Thera-band) využívána především v oblasti rehabilitace, nyní je však po právu velmi oblíbená i v běžném fitness cvičení. Má řadu předností - je levná, nenáročná na prostor (snadno si ji vezmete s sebou na dovolenou nebo na chalupu) a dají se s ní procvičovat v podstatě všechny základní partie těla.

Cvičební gumy mohou používat muži a ženy všech věkových kategorií a různé kondice, neboť jsou k dostání v několika stupních tuhosti (podle odporu, který kladou vůči pohybu). Odpor lze zvyšovat také zdvojením pásu.

Následující cviky jsou zaměřeny na partie zád, cvičíme 3 série po 8 až 20 opakováních.

1.

Sed s mírně pokrčenými koleny. Záda jsou rovná, hlava vytažena temenem vzhůru. Ruce pokrčené v loktech, dlaněmi vzhůru. Pánev je podsazená a břišní svaly zpevněné.

S výdechem stáhneme ruce dozadu. Je důležité, abychom zároveň stahovali vzad ramena a také stáhli spodní části lopatek směrem k sobě a ke kostrči. S nádechem uvolníme. Nezakláníme se v zádech a neprohýbáme v bedrech.

2.

Sed na balonu. Záda jsou rovná, břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, pánev v podsazení. Dále je provedení cviku stejné, jako v předchozím případě.

3.

Sed na balonu (na židli) nebo v tureckém sedu. Záda jsou rovná, břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, podsazená pánev.

S nádechem vzpažíme a s výdechem stahujeme pokrčené ruce v lokti směrem k hrudníku. Snažíme se o natočení ramen a lopatek směrem k sobě a ke kostrči. Nezakláníme se v zádech.

4.

Stojíme, jedna noha je vykročená vpřed. Záda jsou rovná, břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, podsazená pánev. Jedna ruka je předpažená, druhá je pokrčená v lokti.

S výdechem pokrčenou ruku zapažíme, stáhneme ramena vzad, lopatky přitahujeme blíže k páteři. S výdechem se vracíme do výchozí pozice. Cvik opakujem na druhou stranu.

5.

Stoj ve výpadu. Záda jsou rovná, břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, podsazená pánev. Jednou rukou fixujeme trup o koleno, druhou ruku přitahujeme směrem vzad.

Při pohybu jako první stáhneme rameno vzad a přitahujeme lopatku směrem k páteři a ke kostrči. Při pohybu vydechujeme a s nádechem vracíme ruku do výchozí pozice. Opakujeme na druhou stranu.

6.

Sed na balonu (na židli) nebo turecký sed. Záda jsou rovná, břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, podsazená pánev. Ruce pokrčené v loktech, pažní kost je opřená o hrudník.

S výdechem upažíme, stáhneme rameno vzad a lopatku přitáhneme k páteři. S nádechem se vracíme do výchozí polohy. Opakujeme i na druhou stranu.

7.

Stoj v předklonu, nohy na šířku kyčlí. Břišní svaly zpevněné, hlava v prodloužení páteře, podsazená pánev, ruce mírně pokrčené v loktech.

S nádechem stáhneme ramena vzad, spodní části lopatek stahujeme k sobě a směrem ke kostrči. S nádechem uvolníme.

Mirka Vošická je osobní trenérka a majitelka společnosti FITNESS OSOBNÍ TRENÉR (www.trener-fitness.cz).

Speciální posilovací guma Theraband zlepšuje koordinaci vašich pohybů a také zvyšuje mohutnost svalů. Přijďte si s námi zacvičit a vyzkoušet některý z našich programů, ve kterém se Theraband využívá – lekce zdravá záda, cvičení pro těhotné, cvičení po porodu, cvičení pro seniory nebo outdoor.

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


Renata - 20.05.2008 - 10:12 [ reagovat ]

Dobry den, rada bych se zeptala kde je mozne sehnat gumu Thera-band? Dekuji, Renata

mirka vosicka - 20.05.2008 - 21:54 [ reagovat ]

Re: Renata Přeji hezký den Renato. Posilovací gumu je možné zakoupit ve sportovních potřebách. Stojí cca kolem 100Kč. Přeji hezký den Mirka

NEJČTENĚJŠÍ

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Výživa

Miroslava Vošická - osobní trenérka a spolumajitelka firmy TRENÉR FITNESS s.r.o

www.trener-fitness.cz

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy