Jdi na obsah Jdi na menu
  

Na co se ptáte v poradně Fitness (2)

08.01.2010 l Mirka Vošická

Za dobu existence magazínu Buď-fit.cz jste poslali do poraden desítky dotazů. Některá témata jsou podle našeho názoru zajímavá i pro ostatní čtenáře a proto jsme se rozhodli v samostatných článcích zveřejňovat výběr některých dotazů z poraden. Tentokrát to bude již podruhé poradna Fitness, kterou vede osobní trenérka Mirka Vošická.

Mirka Vošická je osobní trenérka a majitelka společnosti TRENÉR FITNESS s.r.o.(www.trener-fitness.cz).

1. Dobrý den, asi tři měsíce chodím třikrát týdně do posilovny zhruba na 1,5-2h, posiluji stále stejnou sestavu - nohy, stehna, břichno, boky (ruce lehce doma) a opakuji většinou 4 nebo 5 serií po 20 cvicích. K tomu jezdím doma na eliptickém trenažéru 2krát nebo 3krát týdně - snažím se jezdit v tepové frekvenci kolem 150 tepů, abych spalovala (mám vypočteno). Bohužel v poslední době pozoruji, že svaly na stehnech a hýždích zpevnily, ale opticky vypadají větší než dříve a to vidím i při soukání do kalhot. Co jsem udělala špatně? Stravu se snažím nepřehánět, jím průměrně bílkovin (přidala jsem jen lehce proteinové nápoje a tvarohy). Z mého pohledu mi tuk z těla ubyl jen nepatrně, za to nabyly svaly, ale nejsou vůbec hezky vytvarované. Jak svaly vytrénovat, ale zmenšit a zredukovat tuk? Mám posilovnu zmírnit jen na dva dny a kardio nechat/přidat nebo nechat posilovnu v obvyklém počtu za týden a jen zmírnit zátěž při cvicích? Děkuji mockrát za odpověď, s pozdravem Michaela

Dobrý den Michaelo. Zkusila bych se zaměřit hodně na jídelníček (je velmi důležitý). Píšete, že stále cvičíte stejnou sestavu. Tedy bych cvičení pozměnila - posilovala bych jen 2 dny v týdnu po dobu 45minut s obměnou cviků. Určitě bych zařadila posilovací cviky na horní část těla (záda, hrudník, ramena) a cca 3x týdně bych měla kardio (běh, spinning v optimální tepové frekvnci). Pro přesné určení hodnot si nechete změřit podkožní tuk a svalovou hmotu. Po měsíci bych udělala zhodnocení nastaveného režimu. Mirka

2. Dobrý den, jsem sportovní nadšenec (2-3x týdně chodím na aerobik, 1-2x týdně na spinning a 1-2x týdně do fitka), snažím se i hlídat si stravu, ale mám problém se silnými lýtky a stehny. Je pravda, že z části to máme i dědičné, ale nevím, jakým cvikům se vyhýbat a naopak. Někdo mi doporučuje běhání, někdo říká, že po tom nohy sílí. Cvičím dost i na orbitreku, stepperu a 1-2x týdně chodím na spinning, nyní začíná běhat. V posilovně se snažím nohy při posilování moc nezatěžovat. Mohla byste mi, prosím, poradit, jak z "ošklivých" nohou vytvořit alespoň trošku hezké nožky? Předem děkuji! Aneta

Přeji hezký den Aneto. Mám stejné dispozice jako Vy. Na mě zabírá běhání a přesně stanovená strava. Mirka

3. Dobrý den, je mi 31, měřím 176 cm, vážím 66 kg. Můj problém spočívá v nevyváženém ukládání tuku. Mám úzký hrudník s minimalistickým poprsím, lehce vystouplá žebra, nezpevněné břicho. Veškerý tuk se mi ukládá primárně do boků a nohou. Ve snaze alespon trochu zformovat postavu jsem zhruba před 8 týdny začala cvičit ve fitku 2x týdně pod vedením trenéra. Cvičím opravdu poctivě, ale zatím nevidím ani náznak nějakého efektu (naopak, možná mi ještě zbytněla stehna). Myslíte, že jsem málo trpělivá a musím ještě počkat, nebo bych měla zkusit jiného trenéra? Je vůbec možné takto selektivně zmenšit objem jen dolní části těla, aniž bych hubla v oblasti hrudníku? Velmi děkuji. Kristina

Přeji hezký den Kristino. Vždy je nutné vycházet z genetických dispozic. Pokud máte postavu tzv.hrušky, bude se Vám vždy hůře tvarovat spodní část těla. Dle váhy mi nepřipadá, že byste potřebovala hubnout! Spíše vytvarovat postavu. Pro přesné změny na postavě doporučuji nechat si změřit množství tuku, svalové hmoty a obvodové míry. Tyto ukazatele Vám řeknou, jak se postava mění a tvaruje. Většinou je změna na postavě viditelná po 3měsících pravidelného cvičení. Nejsem si jistá, jestli cvičení 2x týdně je dostačující. Doporučila bych doplnit ještě o jiné pohybové aktivity (plavání, brusle, Pilates...). Když se redukuje tuk, vždy se redukuje komplexně. Nedá se přímo ovlivnit spalování tuku pouze na spodní části těla. Cvičením se postava zpevňuje a tvaruje. Je vždy nutné cvičit komplexně celé tělo, nejen naše problematické partie. Doporučila bych Vám probrat Vaše pocity s trenérem, vše přeměřit a zkusit přidat například lymfomasáže. Mirka

4. Dobrý den, ráda bych se zeptala. Jsem 5měsíců po porodu a ráda bych se zeptala na nějaké cviky na posílení břicha. Jsem po císařském řezu a nad tou jizvou se mi drží povislá kůže. Vážím kolem 52-53kg. A i když jsem málo jedla a i cvičila tak se té povislé kůže nemůžu zbavit. Už jsem s toho zoufalá. Předem děkuji strašně moc za odpověď Jana

Dobrý den Jano. Blahopřeji k miminku :-) Jano, pokud je vše zdravotně v pořádku, můžete cvičit všechny cviky, které máme uveřejněné na Buď fit. Každá jizva se hojí vazivem a tedy nikdy kůže a podkoží narušené operací není bez estetické vady. Já osobně s tímto zkušenosti nemám. Co ale mohu říci je, že 5měsíců je velmi krátká doba na to, aby se kůže zatáhla zpět. Já jsem po porodu měsíců 15náct a kůži na břiše mám ještě volnější. Trvá to delší dobu. Jaké budete mít břicho nad jizvou i po cvičení Vám nedokážu říct. Vyčkejte rok, zaměřte se na cvičení (posílení břišních svalů) a poté, pokud by kůže byla více povislá bych tento problém spíše konzultovala s lékařem. Jano, ale 5měsíců je ještě velmi brzy na závěry. Uvidíte, jak se vše bude zlepšovat. Přeji Vám hodně zdraví i Vašemu miminku Mirka Vošická

5. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak docílit zhubnutí v oblasti lýtek. Je mi 23let, za poslední 3 roky jsem postupně a snad i rozumně zhubla z 85kg na 64kg/166cm, ale zůstala mi silná lýtka (o=41cm) I kluci, co chodí do posilovny, maj ty nožky hubenější jak já. Dokonce jsem nedávno sledovala rodiče a ostatní kolem a v rodině to taky nemáme, vedu na plný čáře :/ prostě se mi to moc nelíbí a ráda bych s tím nějak pohnula :) Pomůže mi kolo třeba?? Či jak na ně??? Předem díky za radu a přeju krásný den. Barča

Přeji hezký den Báro. Na tvarování lýtek jsou cviky typu výponů - můžete je dělat jak v sedě, ve stoje, další variantou je výpony na jedné noze atd.... dále měnit rotaci špiček.... Všechny tyto cviky jsou zaměřné na posílení lýtka. Jinak blahopřeji k tak hezkému snížení váhy. Mirka

6. Dobrý den. Je mi třináct, měřím 172 cm a vážím 56 kg. Chtěla jsem se zeptat, jaké domácí cviky mi pomůžou zpevnit a zhubnout v bocích, ve stehnech a hýždích. Bohužel nemáme doma žádný stroj na cvičení a fitness je odtud taky dost daleko. Mám 18% tuku a 33% svalové hmoty. A taky jsem se chtěla zeptat, jestli by pomohlo skákat přes švihadlo a jak dlouho a často. Bohužel nevydám moc pohybu. Buď jsem ve škole, nebo sedím doma a učím se. Za jak dlouho bych mohla očekávat nějaké výsledky? Předem děkuji za odpověď. Hanka

Dobrý den Hanko. Ve tvém věku bych volila spíše kolektivní cvičení. Někam si jít zaběhat s kamarádkou, zajít si na jogu.... určitě bych v tomto věku nevolila posilování s činkama. Myslím si, že máš dle údajů postavu akorát a když se budeš pravidelně hýbat a dobře stravovat (ne colu a brambůrky), budeš mít krásnou postavu. Domluv se s kamarádkou a choďte spolu na brusle, kolo...atd... Mirka

7. Dobrý den, je mi 15 let jsem menšího vzrůstu (165cm) a chtěl by jsem se zeptat jestli bych mohl začít chodit do fitness bez dopadu na růst. Předem děkuji za odpověd. Jakub

Dobrý den Jakube. Každý věk sebou nese určitá omezení- ať je Vám 15 nebo 70. V tomto věku je důležité, aby se nezatěžovala páteř. Ještě stále rostete a vyvíjíte se. Já bych možná spíše doporučila se cvičením ve fitku počkat a začít za 2-3roky. Nyní bych se věnovala spíše jinému sportu,abyste si přílišnou zátěží neublížil! Mirka

8. Dobry den, jsem 3mesice po porodu a pribrala sem 25 behem tehotenstvi. Drive sem mela 57kilo, ted mam porad jeste 70kilo. Ppotrebuju poradit co mam delat, chtela bych do leta mit peknou postavu. Doma sem ted zacala cvicit na bricho na nohy a jezdim na rotopedu. Snazim se ale porad ty kila nejdou dolu. Markéta

Dobrý den Markéto. Blahopřeji k miminku :-) Tři měsíce po porodu není dlouhá doba. Nabírala jste během 9 měsíců, tedy cca tak dlouhou dobu trvá, než se postava vrátí k norálu. Je samozřejmě nutné na tom zapracovat. Pokud kojíte, není vhodné držet žádné drastické diety. Ale zase není nutné se přejídat nebo jíst tučné a sladké jídlo. Optimální je strava vyvážená, upravená v páře, s dostatečným pitným režimem. Co se týká pohybu - každý den vyrážejte na dlouhé procházky s kočárkem ve svižném tempu, pokud možno si zajistěte hlídání a prozatím si na 2x týdně zajděte do posilovny zacvičit. Vaše cvičení by nyní mělo být zaměřené hlavně na zádové a břišní svaly a také svaly pánevního dna. Je dobré začít pozvolna a přidávat na četnosti a intenzitě pohybu. Můžete se inspirovat našimi tréninkovými plány uveřejněnými v sekci Fitness nebo mojím článkem v sekci Hubnutí. Sama jsem rok po porodu a v těhu jsem nabrala 20kg, tedy vím, jak se cítíte. Markéto, když na sobě budete pracovat a uhlídáte stravu, kila půjdou dolů :-) Držím Vám palce. Mirka

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


Eva - 11.01.2010 - 11:37 [ reagovat ]

Dobrý den, jsem půl roku po porodu a začala jsem 1x týdně cvičit bodystyling. Po 14 dnech jsem zjistila, že mám nárůst jak na váze +2kg, tak v cm +2 cm v oblasti břicha, boků a stehen. Mým cílem bylo na váze ještě ubrat a spíše tyto partie zeštíhlit. Je pro mě vzhodný jiný sport? Stále kojím, nerada bych přišla vinou velké zátěže o mléko. Děkuji

mirka vošická - 24.01.2010 - 20:53 [ reagovat ]

Dobrý den Evo. Cvičení, pokud kojíte, je velmi individuální. Záleží na Vás a Vašem miminku, jak Vám vyhovuje. Já osobně jsem cvičila hned po šestinedělí, chodila na spinning, do posilovny, jogu a nikdy jsem s mlékem já ani syn neměla problém. Co se týká nárůstu cm v oblasti břicha- může to být způsobeno nevhodným stravováním. V období kojení se nedoporučují žádné diety! Naopak pestrá a plnohodnotná strava. Tedy pohybovou aktivitu vyzkoušet tu, která Vám bude vyhovovat a zaměřit se na optimání skladbu jídelníčku. Přeji Vám i miminku hodně zdraví a štěstí :-) Mirka Vošická

Eva - 31.01.2010 - 00:12 [ reagovat ]

mám silná lýtka,svaly ne tuk,nemám to rodové,potřebuji je zhubnout nebot je mm tlustčí než stehna,čím víc se snažím je zhubnou,plavání lyže,kolo,tím to je horší,co mám dělat,abych je měla štíhlé,měřím 160cm,vážím56kg,děkuji za radu

mirka vošická - 11.02.2010 - 13:26 [ reagovat ]

Dobrý den, pokud netrpíte problémy s otoky a je to opravdu vyrýsovaná svalová hmota, pak s tím moc nenaděláte. Genetické předpoklady nepopřete. Jestliže máte od přírody svalnaté lýtka, tak nic jiného, než se snažit je nezatěžovat posilovacími cviky, nemůžete dělat. Ještě nikdy jsem se ve své praxi nesetkal s ženou, která by byla štíhlá a přitom měla svalnaté lýtka. Proto mám podezdření, že by to mohlo souviset se špatnou detoxikací a lýtka máte oteklá. To se zvyšuje hlavně po fyzické aktivitě. Ujistěte se, že nemáte problémy s ledvinami nebo játry nebo hormonální produkcí u internisty. Na první pohled oteklé lýtko není dobře definované a končetina pod kolenem má sloupovitý tvar (otok je až na kotnících). Pokud ale máte pěkně vidět definici lýtkových svalů a kosti hlezenního kloubu, pak se o otok nejedná a v tom případě nic víc, než neposilovat a zatěžovat organismus spíš vytrvalostně, nemůžete dělat. Hezký den Radek Mirovský

lenka - 24.02.2010 - 16:14 [ reagovat ]

Dobrý den,již 3 NEDĚLE CVIČÍM KAŽDÝ DEN HODINU NA STEPRU.CHTĚLA JSEM SE ZEPTAT ,ZA JAK DLOUHO SE DOSTAVÍ NĚJAKÉ VÝSLEDKY.ZATÍM JSEM NEZAZNAMENALA ŽÁDNÉ ZMĚNY.OBČAS SI ŘÍKÁM,ŽE S TÍM SEKNU.MÁM BÝT VYTRVALÁ?DĚKUJI

simča - 18.04.2010 - 11:46 [ reagovat ]

Dobrý den,dostala jsem od přítele sušený vaječný bílek,je vhodný pro hubnutí?je mi 19 let 170cm 74kg,mám vysoký cholesterol proto se snažím odbourat i mé milované jogurty,smažená jídla nejím skoro vůbec,tak dvakrát do roka,proto si myslím že ten cholesterol může být z jogurtů,chystám se chodit do fitnessu myslíte tedy že by byl pro mě vaječný bílek vhodný?jsem vegetarián.problém se stravitelností,např.nadýmání u bílku nemám.děkuji za odpověd

dana86 - 14.05.2010 - 23:12 [ reagovat ]

DOBRÝ DEN,CHTĚLA JSEM SE ZEPTAT,JAKÉ SPORTY JSOU VHDNÉ V TĚHOTENSTVÍ.NAVŠTĚVOVALA JSEM AEROBIC 5X TÝDNĚ A NERADA BYCH SE SPORTU VZDALA.DĚKUJI

Klarice - 24.06.2010 - 20:27 [ reagovat ]

Dobry den, potrebuji poradit, jak usmernit vahu/postavu. Udelala jsem si test na In Body a vyslo nasledujici: pri vysce 169 cm, 69,5 kg. Z toho 30, 4 kg kosterniho svalstva, 15,3 kg rovnomerne rozlozeneho tuku. Bazalni metabolicka mira: 1542 kcal. % tuku v tele 22%. Mam dvouletou dceru a rada bych se dostala na vahu kolem 60 kg. Cvicim jednou az dvakrat tydne jogu a dvakrat az trikrat cardio. dle pocasi bud lyze ci kolo. Jidlo si hlidam, obcas samozrejme neodolam a cas od casu si dam cokoladu ci neco sladkeho. Dekuji za odpoved. Klarice

Běla - 28.08.2010 - 21:02 [ reagovat ]

Dobrý den, jsem rok po porodu císařským řezem a stále mám vystouplé břicho. Na internetu jsem si našla, že by se mohlo jednat o rozestoupené břišní svaly a že je nutné cvičit pod dohledem, aby se stav ještě nezhoršil.Jaké cviky byste mi doporučila, případně kam bych se měla obrátit o odbornou pomoc. Děkuji

Zuzana - 16.01.2011 - 23:03 [ reagovat ]

Dobrý den, mám problém ohledně lýtek. Celkově jsem štíhá, ale mám silnější lýtka. Mmyslím si však, že to není tukem, ale svaly. Chodím do posilovny (převážně kardio), tak bych Vás chtěla poprosit o radu, jaké cviky nedělat a naopak dělat, aby lýtka nenybývala a jestli je vůbec možné nějakým způsobem svalnatá lýtka zeštíhlit. Děkuji za odpověď

Dana - 24.01.2011 - 16:12 [ reagovat ]

Dobrý den paní Mirko,chtěla bych Vás poprosit o radu.Již rok pravidelně chodím do fitka-zpočátku 3krát týdně,nyní 2krát.+2krát týdně doma eliptikal.Celkem jsem zhubla 14kg s úpravou stravy na 55kg.Stále cvičím na eliptikalu,chtěla bych si postavu udržet,jak často mi prosím tento aerobní trénink doporučujete na spal.tuků a v jaké tep.frekvenci je mi 36 let,a zdali je lepší cvičit ráno na lačno-cvičím 55minut.V pos.1h posiluji vršek i spodek-po té 40min.stepr+běhací pás.Před každým f.výkonem beru L-carnitin.A ještě o něco jakou snídani si dát 1h před tréninkem a co po.Mockrát Vám děkuji za Váš čas.Dana

Klara - 23.07.2011 - 01:22 [ reagovat ]

Dobrý den! Chtěla jsem se zeptat...když chci zhubnout, je dobré, když například chodím ráno běhat a odpoledne ještě ten den posiluji?

Nina - 08.12.2011 - 13:10 [ reagovat ]

Dobrý den, nikde se nemužu dočíst, zda skákání přes švihadlo je dobré na hubnutí nohou i boků, nebo jen na zpevnění a nohy budu mít stále tlusté? Taky mi jde o to, at nemam z toho skákání lýtka jako kulturista. Moc Vám děkuji za odpověď. Budu ráda, když mi odepíšete:)

Lenka - 09.12.2011 - 10:40 [ reagovat ]

Dobrý den, je mi 21 let. Měřím 172 cm a vážím 65 kilo. Před nekolika měsíci jsem začala navštěvovat fitness centrum 3x do týdne.45 minut jsem strávila v cardiu, kde jsem si velice oblíbila běžící pás a orbitrek. Poté jsem se zdržela cca 30 minut v posilovně. Bohužel mě potkalo to samé co dívky,horní část těla mám hezky hubenou,ale s tou dolní je to horší :( Nemám už z toho cvičení už takové nadšení jako dřív. Co stím? Všichni říkají že ze svalu se teprve ta noha tvaruje, tak ať stále cvičím to co cvičím :/ Mám strach, že ze sebe tím udělám jen kulturistku :) Děkuji a přeji den Lenka

Jana - 03.01.2012 - 19:28 [ reagovat ]

Milá Mirko, ráda bych Vás požádala o radu co se týká tréninku ve fitku. Jsem 4 měsíce po porodu CS, mám nepatrná 2 kilča navíc, ale z mých krásných svalů a souměrné postavy je spíše měkkýš, jakou intenzitu si mohu dovolit 4-5 měsíc po zákroku (podle gyn, je vše ok). Byla jsem zvyklá na sobě dost makat včetně kardia a cvičení se zátěží 4~5x v týdnu.Moc Vám děkuji za odpověď.J

lucka ajchlerová - 02.05.2012 - 19:19 [ reagovat ]

Dobrý den, chtěla bych se zeptat.. mám vážně hodně svalnatá stehna, tancuji akrobatický rokenrol, ale vážně ta stehna, i se třesou, to je asi normlní, ale co mámm dělat, aby se to zmírnilo? :) Děkuji

Katka - 10.01.2014 - 19:38 [ reagovat ]

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaké cvičení je nejvhodnější na to abych byla hubená, ale zase ne moc svalnatá?

NEJČTENĚJŠÍ

Fyzioterapie Fitnessie

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Výživa

Miroslava Vošická - osobní trenérka a spolumajitelka firmy TRENÉR FITNESS s.r.o

www.trener-fitness.cz

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy