Jdi na obsah Jdi na menu
  

Zkuste se při práci zhluboka nadechnout

01.09.2010 l PaedDr. Vlaďka Botlíková

Také se někdy při práci na počítači nebo kdekoli jinde přistihnete při přemýšlení, co všechno ještě musíte vyřídit? A jak moc a bez dechu budete muset pracovat, abyste vše splnili? A už předem jste z toho vyřízení? A přitom to tak vůbec nemusí být…

Práce u počítače nutí každého pobývat po dlouhou dobu ve vynucené a pro tělo nepřirozené poloze vsedě. A to často nejen v v pracovní dny, ale třeba i o víkendech.

K čemu postupně dochází? Sedíte-li bez opory, ohnou se vám brzy záda. Díváte-li se upřeně na monitor, postupně si unavíte oči a hůře vidíte na práci. Možná i proto, abyste zase lépe viděli, vysunete hlavu bradou dopředu a ostře ohnete krk v týlu. Při psaní na klávesnici bez podepření loktů se vám povolí ramena vpřed a sevřou se k sobě. A pokud se zaberete do práce opravdu naplno, můžete se dokonce přistihnout, že nepravidelně dýcháte. Hluboký nádech a výdech je jakoby zbytečným luxusem.

A právě to je kámen úrazu… Pokud se při nádechu a výdechu hrudník téměř nehýbe, dostane se ke tkáním hlavy a očí, k mozkovým buňkám i ke svalovým vláknům sméně kyslíku. Není pak divu, když se vaše pozornost a koncentrace na práci významně sníží. A navíc tělo bez opravdového pohybu bolí!

Aby se vám zase lépe pracovalo, nemusíte dělat nic složitého, vždyť i prohloubené dýchání je velmi blahodárný pohyb! Až se vám začnou dělat mžitky před očima nebo přestanete vidět ostře, až vám začne tuhnout krk či bedra, až vás začne bolet hlava a zaplavovat stres, zkuste na chvíli přerušit práci. Napijte se čisté vody, otevřete okno a vyvětrejte si. Pak si sedněte, protáhněte se, založte si ruce třeba za hlavu a opřete se o opěradlo. A pak se několikrát pořádně, zhluboka nadechněte a vydechněte. Sledujte svůj dech, nechte čerstvý vzduch během nádechu proudit do všech částí hrudníku, jako když nafukujete velký míč. A pozorujte, jak se během výdechu uvolňuje a odplavuje pryč napětí z ramen a šíje či z beder.

Mnoho jednoduchých a přitom osvěžujících a účinných cvičení na židli u počítače najdete na: www.cvikyprozdravi.cz

Každý cvik je animován a jednoduše je naznačeno i správné a prohloubené dýchání při cvičení. Najdete zde i celý cvičební program pro zlepšení dýchání.

A pokud byste si sami nevzpomněli, je zde i program Budík, který vám cvičení včetně dýchání připomene. A to jen tak často, jak si jej sami nastavíte.

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


NEJČTENĚJŠÍ

Fyzioterapie Fitnessie

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Výživa

Miroslava Vošická - osobní trenérka a spolumajitelka firmy TRENÉR FITNESS s.r.o

www.trener-fitness.cz

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy