Jdi na obsah Jdi na menu
  

Moje příprava na soutěž (9)

02.06.2011 l Radek Mirovský

Sacharidová superkompenzace před Mistrovstvím Čech v Rumburku

V tomto díle se dostávám do období sacharidové superkompenzace, což je od pondělí až do sobotní soutěže. Bylo to období, které bylo zřejmě poznamenáno mým dalším zdravotním problémem.
Neděli před soutěží jsem měl jako obvykle víc jídla, ale začalo mi večer být nějak špatně od žaludku. Byl jsem z toho dost vykulený, protože toto období je před kulturistickými soutěžemi to nejdůležitější. Nejdříve bych ale asi měl vysvětlit princip této části přípravy, aby vše bylo srozumitelnější.

Celý proces se skládá ze dvou částí. V první fázi v pondělí až středu se organismus zbaví všech glykogenových rezerv. To se dosáhne tak, že kromě určitého množství vařeného masa, vaječných bílků a zeleniny člověk nic jiného nejí. Strava nesmí obsahovat žádné tuky ani sacharidy. Naopak výdej je v tomto období velký. Tím mám na mysli dvojfázový až třífázový trénink. Po těchto dost drastických třech dnech, kdy si člověk doslova sáhne až na dno svých fyzických i psychických sil, přichází druhá fáze.

Ta se odehrává úplně v opačném duchu. Člověk už netrénuje a pouze doplňuje glykogen. V praxi to vypadá tak, že se člověk doslova láduje sacharidy, až mu to leze ušima. Zde se zase může rozhodnout, jakou formu sacharidů zvolí, což souvisí s odvodněním. Pokud se rozhodne pro pravé odvodnění, což v praxi znamená od čtvrtka odpoledne až do sobotní soutěže nepít, tak musí konzumovat zdroje sacharidů, které neobsahují žádnou tekutinu. Příkladem jsou rýžové pufované chlebíčky nebo je možné konzumovat i nějakou formu jednoduchých sacharidů jako piškoty s džemem nebo sušené ovoce.

Pokud se rozhodne pro ne tak drastickou formu, která se nazývá manipulace s vodou, tak musí jíst pouze sacharidy komplexní, které naopak mohou obsahovat tekutinu. Nejlepší variantou je rýže. Pro tuto variantu jsem se rozhodl já, protože jsem si říkal, že ta první je zdravotně hodně náročná.

Vraťme se ale na začátek článku. V neděli mi opravdu nebylo dobře od žaludku, což vyvrcholilo velkými trávicími problémy v pondělí. Zase další komplikace a tentokrát v tu nejnevhodnější dobu! I když jsem byl hodně zesláblý, tak jsem ty 3 nekonečné dny přetrpěl a v období od čtvrtka do soboty už bylo dobře, ale stejně jsem nějak necítil úplně formu, což mě dost znervózňovalo. Moje váha vinou těch komplikací klesla pod 71 kg, což jsem byl na jednu stranu rád, že nebudou problémy se vejít do 75 kg, protože jsem očekával vzrůst váhy zásluhou ládování sacharidů. Na druhou stranu jsem ale měl divný pocit, že té váhy bylo dosaženo ne úplně optimálním způsobem.

Tento týden jsem se oficiálně přihlásil na soutěž přes internet na svazových stránkách. Vše proběhlo hladce a za pár týdnů jsem měl na emailu potvrzení o přihlášení. Zde musím vyzdvihnout, že kulturistika na této úrovni je opravdu amatérským sportem, který je ale plný nadšených lidí, kteří vše dělají se zaujetím. Kdykoliv jsem potřeboval cokoliv ohledně mé účasti a zavolal na svazový telefon, tak ačkoliv mé dotazy nebyly vždy asi úplně logické a někdy i přehnaně podrobné, tak mi vždy byly trpělivě a slušně zodpovězeny a vždy mi bylo přáno hodně štěstí na soutěži. Pak už následovaly bezprostřední přípravy a soutěž samotná. O tom ale až příště.

Radek Mirovský (www.radek-cvici.cz) je osobní trenér, specialista na výživu a spolumajitel společnosti TRENÉR FITNESS s.r.o. (www.trener-fitness.cz)

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


Společnost TRENÉR FITNESS s.r.o (www.trener-fitness.cz) nabízí speciální cvičební programy zaměřené na hubnutí, odstranění bolestí zad, zlepšení fyzické kondice a nabírání svalové hmoty.

NEJČTENĚJŠÍ

Fyzioterapie Fitnessie

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Výživa

Miroslava Vošická - osobní trenérka a spolumajitelka firmy TRENÉR FITNESS s.r.o

www.trener-fitness.cz

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy