Jdi na obsah Jdi na menu
  

Cvičení dospívajících dětí (2)

11.04.2010 l Bc. Alena Křikavová

Cvičení dospívajících dětí musít být vždy přísně individuální. Nevystačíme tedy s univerzální příručkou cviků a s prostým mechanickým vykonáváním pohybů, které nevedou k zapojení požadovaných svalů, ale naopak vedou k ještě většímu přetížení pohybového aparátu. Takové cvičení je pak kontraproduktivní.

Vždy je nutná kontrola rodičů, děti začínají být schopny samostatně cvičit zhruba od 15 roku. Záleží především na motivaci a přesné instruktáži a pravidelných kontrolách.

Ukázky cviků

Zapojení hlubokého břišního svalstva s cvičební gumou Theraband – uvědomění si pozice lopatek, kyčlí, a napřímení páteře.

Podpor na balanční pomůcce BOSU – kontrola postavení pánve a bederní páteře, opět aktivace břišních svalů.

Balanční cvik, podpor o předloktí, pánev zvednutá od podložky, kontrola lopatek, neutrálního postavení bederního páteře a pánve.

Zapojení stabilizátorů lopatek, při správném provedení, rotace trupu, kontrola lopatky opřené horní končetiny.

Pozice na čtyřech, bez stranové výchylky těla odlehčení kontra – horní a dolní končetiny – rozvoj balance, zapojení břišních svalů a hlubokých stabilizátorů páteře.

Stoj na balanční ploše (BOSU), kontrola postavení nohou, kolen, bederní páteře, pánve a rozvoj koordinace při zaměření pozornosti na jinou činnost – viz foto – vyhazování míčku atd.

Balanční cvik – přenášení váhy, v mírném podřepu, kolena nesmí přesahovat špičky, lehká vnější rotace kyčlí – rozvoj koordinace zapojení hlubokých jrátkých stabilizátorů páteře, drobných svalů nohy – klenba atd.

Přešlapování z jedné nohy na druhou s ovázaným therabandem kolem nohou – opět nácvik koordinace a držení optimální pozice v kloubech, svaly dolních končetin a kyčle, páteř).

Podsazení pánve s balanční podložkou pod chodidly – svaly dolních končetin, pánve.

Rozpažení proti tahu therabandu – propojení svalové aktivity dolního a horního trupu, DK a HK – břišní svaly, a reflexní protažení a uvolnění svalů prsních a vnitřních rotátorů ramenního kloubu (které tvoří držení těla předsunutými rameny a odstátými lopatkami, vystouplým břichem).

Otočení ze zad na bok a nazpět – správné zapojení svalů trupu.

Centrace ramen, zapojeni fixátorů lopatek, stabilizace pánve a bederní páteře – výdrž v poloze viz foto.

Zapojení fixátorů loptek, napřímení páteře.

Bc. Alena Křikavová je fyzioterapeutka a osobní trenérka společnosti Trenér-fitness s.r.o.

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


Markéta - 09.06.2010 - 10:48 [ reagovat ]

dobrý den, mám prozbu.Mám bolesti zad v křížové oblasti,dr. mi doporučila techniky hluboké stabilizátory a nevim ktere to jsou.Bylo by možné je nejak získat abych je mohla cvicit?dekuji mnohokrát

mirka vošická - 22.06.2010 - 12:03 [ reagovat ]

Dobrý den Markéto. Technika cvičení na HSST je složitější. Doporučuji vyhledat fyzioterapeuta, který Vám cviky ukáže, vysvětlí a také Vás je naučí. Mirka Vošická

dekuji - 04.08.2010 - 15:42 [ reagovat ]

dekuji

Iva - 16.08.2010 - 19:10 [ reagovat ]

Chci se zeptat.Můj syn má tento problém.Vypadáva mu rameno z rameního kloubu ze začátku to měl na jednom ramení,ale už to má i na druhém rameni.Chodím sice s ním na rehabilitaci na cvičení,ale těch spoustu cviků není možné si to zapamatovat.Protože jsou ty cviky pokaždé jinačí.Nevíte kde bych mohla si sehnat obrázkovou brožuru pro cvičení doma?Ptala jsem se na rehabce na brožuru ,ale nic takového nemaji.Můžete mi v tom poradit.Děkují předem za kladnou odpověd.Zdraví Iva Prosím ovaši odpověd na můj email děkují

mirka vošická - 15.10.2010 - 21:21 [ reagovat ]

Přeji hezký den. Dotaz jsem předala naší fyzioterapeutce. Mirka Vošická

Alena Křikavová - 08.11.2010 - 22:04 [ reagovat ]

Dobrý den, problém Vaseho syna je mozne resit jedine cvicenim pod dohledem fyzioterapeuta a radne se to naucit pravidelnym opakovanim podle instrukci, zadne brozury na tyto specifické stavy pohyboveho aparatu neexistuji, jelikoz cviceni se neda delat podle obrazku, je treba pochopit PROC to rameno vypadava, jake svaly presne zapojit aby doslo ke spravne stabilizaci ramenniho pletence a pote dlouhodobe tyto svaly pouzivat. Jedine tak bude rameno spravne fungovat. Je mozne vyuzit tejpovacich pasek, ktere vsak opet musi aplikovat zkuseny fyzioterapeut. NA doma pak staci 2 - 3 cviky a pote pravidelene kontroly u fyzioterapeuta. Musela bych Vaseho syna nejprve vysetrit abych mohla poradit nejucinnejsi cviky. Pokud budete mit zajem, muzete prijit na konzultaci.

Paula Sabovčikova - 04.09.2010 - 18:56 [ reagovat ]

dobri den. mam prozbu prosim vass mam problem s vahou a žiadam vas či by ste mi nemohla napsat na e-mail jedalni listok na schudniti a cvičebny programm prosim vas . vopred dekuji

Mirka Vošická - 15.10.2010 - 21:19 [ reagovat ]

Přeji hezký den. Jídelníčky a cvičební plány řěšíme pro každého klienta individuálně. Pokud o tuto službu máte zájem, kontaktujte nás na miroslava.vosicka@trener-fitness.cz Tato služba je zpoplatněna. Všeobecný racionální jídelníček je zveřejněn v sekci Výživa a cvičební plán v sekci Fitness. Hezký den Vám přeji Mirka Vošická

Helena Bendlová - 01.10.2010 - 10:41 [ reagovat ]

Dobrý den,velmi se mi líbil článek-Cvičení dospívajících dětí..především ukázky cviků na balanční podložce atd.Mám 11letou dceru která hraje závodně tenis a chtěla jsem se zeptat zda je možné u vás navštěvovat takové lekce u p.Křikanové nebo lekce BOSU...Děkuji Bendlová mob.606222885

Mirka Vošická - 15.10.2010 - 21:19 [ reagovat ]

Budu se těšit na schůzku.

jgcfjv - 17.02.2011 - 19:11 [ reagovat ]

pico

NEJČTENĚJŠÍ

Fyzioterapie Fitnessie

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy