Jdi na obsah Jdi na menu
  

Jděte bosky domů

06.03.2011 l Blanka Kubíčková

V běžných botách svaly a vazy, které udržují klenbu, ochabují a vzniká plochá noha. Naopak chůze nebo běh naboso je skvělý způsob, jak udržet svá chodidla zdravá a ve formě. Jenže kdo z vás má tu možnost projít se každý den alespoň chvilku po pláži nebo měkkém trávníku? Proto Nike vymyslela unikátní botu, která imituje chůzi naboso. Písek nebo trávu sice mezi prsty neucítíte, přesto bude mít chůze v botách Nike Free na vaše nohy blahodárný účinek. Při každém kroku zapojíte svaly, které do té doby nezdravě spaly a ochabovaly.


V čem je tak jiná?
Už první pohled na výrazně profilovanou, jakoby rozřezanou, podrážku a mezipodešev napoví, že Nike Free nejsou obyčejné boty. Rýhy v podrážce však nejsou módním výstřelkem, naopak respektují anatomickou stavbu chodidla a umožňují maximální ohebnost boty. Díky tomu získají vaše nohy naprostou volnost a každý váš krok bude zcela přirozený. Chůze ve ,freečkách' je navíc velmi pohodlná díky mezipodešvi ze speciální pěny, která je na nejvíce namáhaných místech - v patní části a na špičce - potažená odolnou karbonovou gumou BRS 1000. Pro váš maximální komfort jsou jednotlivé díly svršku lepené pomocí ultrazvuku, takže se nemusíte bát, že by vás někde dřel šev.
Nový model Nike Free je navíc kompaktibilní s technologií Nikeplus.


Zvykejte si pozvolna
S Nike Free je to stejné, jako když začínáte s běháním. Klusat hned napoprvé hodinu by nebylo nejmoudřejší. A protože freečka jsou úplně jiné bota, než na jaké byly vaše nohy doposud zvyklé, dejte tělu čas si přivyknout.
Zpočátku postačí v botách obejít párkrát kolem domu. Příště můžete zkusit procházku se psem. Až poté začněte pozvolna s běháním. Zpočátku zkuste třeba jen pět deset minut. Postupně, až si ochablé a doposud téměř opomíjené svaly přivyknou a zesílí, můžete dobu běhu v Nike Free zase o trochu prodloužit. Nebo v nich zkuste běžeckou abecedu, rozdíl určitě ucítíte. Vyklusání ve freečkách je skvělým způsobem jak posílit klenbu nohy, hlezenní kloub, lýtkové svaly, předejít různým zraněním a zlepšit své běžecké schopnosti.
Pokud ale máte nějakou vážnější vadu chodidla, poraďte se před jejich nákupem ještě se zkušeným ortopedem nebo podiatrem.


V současné době je obuv řady Free k dostání v rozličných variantách lišících se stupněm flexibility: od modelu Nike Free 3.0 s nejvyšší mírou pružnosti; přes o něco málo pevnější model Nike Free 5.0; po Nike Free 7.0, který je jen o málo pružnější než klasická běžecká bota.

Většina z nás a ani prostředí moderních měst není stavěno k běhu naboso. Proto je obuv Nike Free ideální pro sportovce, kteří chtějí dostávat veškeré přínosy tréninku naboso, ale současně potřebují tlumení, přilnavost a ochranu chodidla, poskytované podešví bot.
Běh naboso vystavuje chodidlo vnějším vlivům - chladné či rozpálené zemi - a způsobuje modřiny, oděrky a ranky. Obuv Nike Free chodidlo chrání a umožňuje mu jeho přirozený pohyb.

Diskuze







CAPTCHA Image


[ Jiný obrázek ]


NEJČTENĚJŠÍ

Fyzioterapie Fitnessie

BAZAR

Halenka

Cena: 70 Kč Detail

Další inzeráty z bazaru

Z PORADNY

Výživa

Miroslava Vošická - osobní trenérka a spolumajitelka firmy TRENÉR FITNESS s.r.o

www.trener-fitness.cz

Poslední dotazy:

NOVINKY

PŘIPRAVUJEME


Bud fit - Copyright 2007 || odkazy